- ANNELER ANNELERİNİ SEVMEZ NEDEN -


başka türlüsünü bilmedim
fırsat vermediler
güneşi düşman belleyip
sırt çevirip o parlak ışığa             
çürümenin suyuyla beslediler
filiz vermeye başlayan tohumu
o zehir suyu katık eden, yüzyıllardır
tohum saçıp, kök salıp, gölge verecekleri toprağa
olur a yüzleşirsek korkusuydu
el sıkışmadıkları için kıvanç duydukları o elin
diğer elleri olduğu gerçeği ile

çatladım, çürüdüm, isyan etmedim
ellerimi yokladım
on parmak, yerinde
gözlerimi yokladım
bütün hayretlere düşülmüştür, yerinde
kulaklarımı yokladım
dünden işitken, yerinde
ayaklarımı yokladım
ne ileri ne geri, yerinde
medeniyetin bütün heykelleri, büstleri, kitabeleri
durmayı benden öğrendiler
yerli yerinde

yumruğumu sıktım, dişlerimi sıktım, isyan etmedim
iki ters hiç düz örüldüm
çelişkilerin yumağından
üşüyünce bile giyilmeyen hırkalar gibi
hiç açılmayan kapıların arkasına asıldım
eşiğimden kundura takırtısıyla çocuklar geçti
babalarının adımlarıyla yürüyen
hiddetli bir tartışmadan sonra
yaşlar nasıl boşalırsa yüze
öyle yağdı yağmur
çocuklar bir saçak altı ararken büyüdü, bilinsin

anneler annelerini sevmezlerse
evlatlar bileklerini güven kırıklarıyla keser
anneler annelerini sevmezlerse
evlatlar ellerine kin kusar
ana rahmine tırnaklarını geçirip tutunamayan
ana rahmi ki
her gece yatağa dizleri karnına çekili girip
bir cenin gibi, dertop
yeniden yeniden yeniden solumaya çalıştıkları
huzuru baki anın çatısı
anneler annelerini sevmezlerse
evlatlar, dünyadan gidememenin ayaklarında
kalınlaşan
kalınlaştıkça sararan
sararan ve çirkinleşen nasır olur
başka türlüsünü bilmedim
merhamet göstermediler.



Ocak, 2017



Hece Dergi- Sayı 263- Kasım 2018













                                                                                                                                                                        

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

- BEDEN ASLA YALAN SÖYLEMEZ -

KARNIMIZ DOYUNCA AŞK BAŞLAYACAK*