- ALTERNATİF UYARI LEVHALARI -



1.Hayaller ve gerçekler arasındaki boşluklara dikkat ediniz.

“kendime bazen sen diyorum sen üzerine alınma” Ahmet Edip Başaran

yeni güne uyanan dünkü sen değilsin
açık uçlu bir uçurum her heves
düşmeye istediğinden başlayabilirsin
duyduğunda o sesi
kemiğin taşa çarpınca çıkardığı
nasılsa öğreneceksin
kadere bir isyan biçimi olduğunu söz vermenin
verilen sözlerin dünyaya tutunamadığını sonra
siper ettiğin bedenin artık saklamaya yetmediğinde
yırtık bir perdenin ardında gördüğün gerçeği
havada asılı bir tokadın tereddüdünü düşünürsün
insansın ve en çok kendi tokadınla kızardı yanakların
-dedim kendime
hayat sokağı’ndaki cenaze soğukkanlılığıyla
her uçurum kenarında ellerimi söktüm sırtımdan.

2. Lütfen açılmayan kapıların önünde beklemeyiniz ve gidenlere öncelik tanıyınız.

gidenler oldu -üzgün veya değil-
el değdikçe azan bir hakikat gibi
derinleşti alnımdaki yazgı
şahit yazarlar diye yüzüme bakmadım
bir adını da evsizlik koyduğum dünyanın
güne kavuşan gecelerinde
ölümü canıma yakışır buldum diye en çok
utandım yedek tedbirler kovalayan ayaklarımdan
isteksiz akan kanımı yoldaş
damarlarımı yurdu belleyen
temkin denen o dünyalı huydan
söküklerinde kayboldum
sırtıma uymaz dediğim dert hırkasının
yanıldım kendime


3. Eski defterler açılır ve kapanırken kalbinize dikkat ediniz.

fethedilmemiş yara parçalarıyla dolu
gönlüme yapılmış anlamak seferleri
herkes hikâyesini oyalayıp gittikten sonra
alnımda kalan çizgilerin ismi:
dinlenme tesisinin yorgunluğu

4.İnsanoğluna sırtınızı yaslamayınız.

attığı ilk kurşunla kendini vuran
acemi bir askere benzer ellerimin titreyişi
her sabah gözümü aynı avuntuya açtığımda:
insan yoldaştır insana
geçmişten alınacak bütün derslerden kaldım
her şeyin zıddıyla mümkün olduğu dünyada
beni beyazın karşına mı yazdın allahım?
bilebilsem var mıdır bir yolu
ömrüme sehiv secdesi yapmanın?

bir sonraki durak: ölüm
dese şimdi o ses
bileklerimi cam kenarı kessem
-hiç kanamasa, tertemiz olsa pes edişim-
yaşamın tekerlekleri beni sona taşıyacaksa dönse
yol asıl o zaman başlasa

yeni güne uyanan dünkü ben olacaksam
diledim, uyanmasam.



1.       Peron ile tren arasındaki boşluklara dikkat ediniz.
2.       Lütfen kapı önlerinde beklemeyiniz ve inen yolculara öncelik tanıyınız.
3.       Kapılar açılır ve kapanırken ellerinize dikkat ediniz.
4.        Kapılara yaslanmayınız.
Metro İstanbul



Hece Dergi, Sayı 267, Mart 2019


                                                                      

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

- BEDEN ASLA YALAN SÖYLEMEZ -

- ANNELER ANNELERİNİ SEVMEZ NEDEN -

KARNIMIZ DOYUNCA AŞK BAŞLAYACAK*