- ARZUHÂL -


düşümde değil, ayaklarımın altında
atla diye bağıran köprüler gördüm
kanımla karanlığımın suretini çizeyim istedim
derin bir kesik gibi uzayan
uzadıkça varmaktan uzaklaşan yollara
zor diye bir kelime çünkü düğümlü boğazımda.
ömrüme kelepçeli bekleyiş
şu alnımdaki yazı
annemin isim diye bıraktığı omuzlarıma
sabrımın bileklerinde pranga
ama olmadı öfkemin istediği
sarkan bir gövde boyu pişmanlığımdı köprülerden
içimde buz kesen soluğu iblisin
gözümde çakmak çakan toy isyan
hakkıyla sevilmemiş bir çocuk gibi
kırılgan ve tedirgin
sesine adadığım umuda teslim oldu:
“elbet güzel günlerini göreceğiz bu sürgünün!”
bir ses nasıl devası olur bütün sızıların?
seni kanasın kanamasın bütün sızıların
söyle, dinsin
ses ver, kaldığım yerden teyelleneyim yaşama
düşen bir kuş görsem masmavi süzülüp
sevinç bağlayacağım yaralı kanatlarına, şaşırma
düşememenin buruk hüznü var içimde
niye?
küçülürmüş her şey uzaklaştıkça, yalan
göz görmeyince gönül katlanırmış, galat-ı meşhur
hangi sarsılmaz kanun açıklayabilir şimdi
yol derinleştikçe büyüyen seni sevmek ağrısını?
madem yürüyorum, peşimde bunca zalim soru
madem uzun yol hikâyeleri biriktiriyorum heybemde
dizelere boylu boyunca serilmem çare olsundu
hasretin çağıltısı altında uyku tutmayanlara,
dünyanın hengâmesini ağrı diye başına çivileyenlere
yaşadım diye, bak ölmedim!
öldürmedi öldürmeyen diye
çektiğim çileydi, haktı karanlığıma, inandım
ellerim karaydı, Meryem görse bakmazdı bile
koşayım, merhamet terimin bedeli olsun diye
ellerimi dünyadan çektim, yıkadım gecelerde
yine de bulanık bir ırmaksa göğsümden ömrüme akan
insan olmak hakkıma ver, saklı tut
saklı tut, çünkü yoktun
yoktun, ben ayan beyan kaldım
ellerimi nereye koysam bilemedim
-değil.
nereye konsa olmayacak o el, benim

düşümde değil
bizim olan çatının altında
vuslata şükreden gözlerinde kendimi göreyim istedim
hiçbir kâtip kalemini yormadı adımla
arzuhâlim yazdım yâre böyle.


Mayıs 2016


Masa Dergi- Sayı 2- Temmuz/Ağustos'16

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

- BEDEN ASLA YALAN SÖYLEMEZ -

- ANNELER ANNELERİNİ SEVMEZ NEDEN -

KARNIMIZ DOYUNCA AŞK BAŞLAYACAK*